Voorkom inbraak- en brandmeldinstallaties die niet werken!
Een tijd terug kregen we de vraag van een bedrijf, of we de inbraak- en brandmeldinstallaties konden controleren. Het bedrijf ondervond namelijk problemen met hun inbraakinstallatie. Bij een inbraak van een paar dagen ervoor, was er geen melding binnengekomen bij de centrale. Achteraf bleek dat de inbraakinstallatie niet de juiste updates had gekregen, waardoor de doormelding in zijn geheel niet meer werkte. Iets wat gemakkelijk voorkomen had kunnen worden. In dit blog leest u hoe u voorkomt dat de doormelding niet meer werkt.
Draai uw updates tijdig!
Iedere inbraak- en brandmeldinstallatie heeft updates nodig. Updates met bijvoorbeeld nieuwe software, maar ook updates ter voorkoming van beveiligingslekken. Door uw inbraak- en brandmeldinstallaties tijdig te onderhouden, voorkomt u problemen. Uiteraard geldt dit ook voor camerasystemen, toegangscontrolesystemen en Security Management Systemen. Ook deze systemen moeten goed up-to-date blijven om juist te kunnen functioneren.
Het is ontzettend vervelend als er wordt ingebroken of als er brand ontstaat terwijl u wel de juiste voorzieningen heeft getroffen. Ook kunt u gehackt worden als blijkt dat uw apparatuur niet meer up-to-date is. Daarnaast is het zelfs mogelijk om problemen te krijgen met de verzekering als blijkt dat de installaties niet meer up-to-date zijn. Ons advies is daarom altijd: draai uw updates tijdig!
Sluit een onderhoudscontract af
Om updates op de inbraak- en brandmeldinstallatie te installeren, is enige technische kennis nodig. Daarom bieden wij bij iedere installatie een onderhoudscontract aan. Want door installaties regelmatig te onderhouden, kan een groot deel van de storingen worden voorkomen. Eventuele problemen worden namelijk vroegtijdig gesignaleerd.
Meer weten?
Wilt u meer weten over onze onderhoudscontracten? Neem dan gerust contact met ons op. Wij adviseren u graag en zorgen ervoor dat uw bedrijfspand optimaal beschermd is.